Poftiti luati de cititi!Avem di tatie!!!

Lectura usoara si nu uitati sa inghititi fara sa mestecati prea mult...da' beti apa dupa k o sa va zgarie pe gat :D

sâmbătă, 12 iunie 2010

Miorita - Comentarii si explicatii detaliate - teza doctorat




Balada populară,,Mioriţa” este capodoperă a literaturii populare romanesti.Are ca punct de plecare transhumanta( "ceea ce trece prin huma" dupa cum sustine marele filosof Cuasimodo) si oglindeste existenta pastorala de pe vremea Dacilor-"Carnati-Afumatzi" despre care se stie ca nu prea purtau traiste de lana ci de canepa textila deoarece la ivirea ploii aceasta nu prezenta un "miros greu",de caine ud, avea o rezistenta buna in fata factorilor de degradare fizici si biologici, era mai usor de purtat pe umar, nu se decolora de la agentii climaterici si prezenta multe alte calitati secrete pe care numai presedintele Ceausescu Nicolae,ucenic al binecunoscutului alchimist Elena Ceausescu,sotia sa,le-a mai stiut;in afara de ei, dupa Revolutia din Decembrie '89 purtarea si confectionarea acestor genti a devenit un mare mister neelucidat inca in zilele noastre, dar se pare ca asupra boabelor de cafea prajite inca isi manifesta o putere energetica de conservare, foarte vizibila pana azi.
Actiunea baladei se petrece toamna la poalele muntilor, cand au loc recoltele bogate in roade si ei trebuie sa coboare cu sufletu'de la stana, din creierii muntilor...din sihastrie sa se bucure de acestea deoarece rezervele din munti nu mai erau proaspete sau erau aproape de final. Acesti bieti martiri, vener - atori ai zeitei hinduse"OAIA"(aviz oaia DOLLY,de ce ar fi ales o oaie daca nu din dorinta de a vedea din ce e alcatuit D-zeu si pentru a vedea daca pot face mai multi, pentru ca fiecare nenorocit aflat in suferinta sa fie sigur ca rugile sale ajung pana la urechile Don'lui?), animal sacru, pentru care acestia isi plictisesc oasele de moarte decat sa si le rupa la sapat sau la alte munci specifice traditiei rurale.

Ciobanul Vrancean reprezinta in opera un roman tanar oare-care, un terchea-berchea ce are ambitii de posesie care dupa cum atesta mai multe "acte isterico-arhelogice"inca de pe vremea aceea asteptau sa aderam la UE ca sa aibe granita libera spre a putea actiona fara restrictii in vederea obtinerii de foloase proprii.

Ciobanul Moldovean,eroul principal un mare initiat in tainele "Zen Guard", ceea ce ne releva aptitudinile acestuia de lenevire si levitare, de meditatie la sah,si desigur de bun pedagog.Acesta a avut o mare reusita in scurta sa viata si anume a reusit sa ii invete pe Doctoranzii Evului Mediu din Unaited kingdom sa fie atat de sarcastici incat pentru cuvantul sarcasm nu exista traducere in Dictionarul Explicativ al limbii Engleze.
Mentalitatea acestui tanar moldovean, victima a cotropitorilor turci(populatia din zona fiind grav avariata de turci in razboaiele medievale cand Stefan a crescut Mare pana l-au sanctificat la rangul de sfant desi ramasitele sale trupesti is oale si ulcele si au mirosit a starv
, in ciuda canonului religios al corporatiei intemeiate de Domnu pe baza Sf.Sminteli si a Sf.Obicei-care desigur e de provenienta pagana,romanul find cunoscut ca fiind incapatanat ca un catar de pe vremea in care se folosea de asin ca mijloc de transport modern si eficace,viteza acestuia depasind 2 maxim 6 cai putere la cursa lunga gen Constanta-Alba Iulia) este in perfecta armonie cu natura,deoarece numai el se poate integra in absolut, scrierile acestui mare initiat fiind azi biblia maestrului Bivoularu.

Ciobanul Unguran(specie de hungaroid)reprezinta caracteristcile minoritatilor noastre cu radacini asiatice,mongolite cunoscuti sub denumirea de Bozgori (secuii alcoolizati puternic si prea nationalisti) despre care ni se confirma inca de pe atunci ca aveau intentii de a prelua avuturi ce nu se aflau in posesia lor, dupa modelul nomad al celeilate minoritati "The Rroma people".

Despre ciobanii Unguran si Vrancean nu se cunosc foarte multe detalii dar putem prin analogii sa ii portretizam, dar voi lasa acest aspect pentru lucrarea de atestat la Patriopatologie.

In expozitiunea baladei ne sunt prezentati acesti nagadai despre care aflam ca sunt trei, coboara irascibili de la munte iar diferentele de altitudine le intuneca mintile si ii fac pe 2 dintre acestia sa-si doreasca sa urmeze modelul cinstit de ascensiune al lui Fecalli si sa isi asigure locul de onoare in loja in Ghencea deoarece acolo au cosuri de gunoi,nu se gasesc ambalaje de bomboane agricole si desigur scaunele au un model foarte dragut cu culorile echipei intergalactice Fc"Cotetzu".

In intriga aflam ca acestia orbiti de dorinta pun la cale planul de asasinare al maestrului visator(Pe l-apus de soare/Ca să mi-l omoare /Pe cel moldovan, /Că-i mai ortoman /Ş-are oi mai multe, /Mândre şi cornute"), care functioneaza in alta retea decat ei, si pe care de asemenea il suspecteaza ca ar apartine miscarii rebele"EMO", de unde putem ingrosa ideea ca cei doi merg pe principiile lui Fecalli si a le lui Cornelius Huedinus Theodorasis- figuri marcante ale vremii.

Actiunea se desfasoara prin dejucarea planurilor celor doi de Dolores, mioara mandra si obraznica(o varianta mai subtila a regionalismului "panarama") a baciului moldovean care prin intuitia sa deosebita datorata unei hipersecretii de estrogen (are vedenii distorsionate si prezinta simptome de schizofrenie) face greva foamei 3 zile in vederea atentionarii maestrului de pericolul ce-l pandeste din partea tovarasilor sai de calatorie si ii spune acestuia sa se dea cu Ciobanestii rosii deoarece il pandesc si cu sanctiuni post mortem la meciu cu intergalacticii.

La manifestul triogirornar al mioarei ciobanul nu se arata foarte stupefiat, si cu o mare stradanie si compasiune("De trei zile-ncoace /Gura nu-ţi mai tace! /Ori iarba nu-ţi place, /Ori eşti bolnăvioară, /Drăguţă mioară?") isi incearca aptitudinile de psihoterapeut. Desi aceasta il avertizeaza de primejdia ce-l impasoara ciobanul isi manifesta pasivitatea in fata mortii -ceea ce reprezinta punctul culminant - care este privita conform dogmei "ZEN G" ca fiind o nunta si ii cere mioarei sa o convinga pe mama sa de veridicitatea principiilor si ii mai cere sa-i anunte pe cei doi ciobani sa-l ingroape in struna de oi, si sa-i puna la cap mai multe tipuri de fluier care au o bogata incarcatura energetica("Iar la cap să-mi pui /Fluieraş de fag, /Mult zice cu drag;/Fluieraş de os, /Mult zice duios; /Fluieraş de soc,
Mult zice cu foc!"), simbolistica acestor "instrumente magice" este una profunda si o vom explica in felul urmator:
- "Fluieras de fag"- In acest context fagul nu reprezinta copacul din care sa fie materialul fluierului, ci reprezinta o abreviere a neologismului "faggot" de aici fag, de unde se subintelege in mod direct, clar si precis tipul de fluier, folosit des in ocultism(aviz scrierea de capatai"Dansand pe frunzele de Dud"<<engl. dude>> ) a arhicunoscutei "Mama Omida")

- "Fluieras de os"- aici se refera clar la traducerea puerila a expresiei americane de jargon"my flute bone" folosita mai ales in Ghetto-urile din podisul Barlad si Campia Jijiei).

- "Fluieras de soc"- Florile de soc(suck in engleza) sunt cunoscute inca din antichitate ca fiind vinovate de producerea nectarului zeilor martieni, analogia fluier(muzica) -soc(nectar) face referire la incantatia "oooh daaaa"sau "oh yeaaaah!" des rostita in timpul ritualului de reproducere al nectarului plasmatic de culoare alb-galbui usor transparent; incantatie care in religia"Zen Guard" este folosita ca un reflex al spasmelor launtrice, si pe care o doreste el a fi defapt si un inlocuitor al fanfarei funerare.

Balada se incheie cu dorinta maestrului-cioban de a-i fi indrugate mamei sale("Maicuta batrana/Cu braul de lana") detalii destul de bine metaforizate :

"Că m-am însurat /Cu-o fată de crai,/Pe-o gură de rai" - fata de Crai, care in basmele populare romanesti o reprezinta pe Ileana Cosanzeana care o are drept corespondenta in basmele populare africane pe Zeita Cheeba, zeita a extazului.De ce am facut o analogie cu zeitatea africana?deoarece in "Memoriile unui gaish"(publicata si tradusa in Rusia Bolsevista sub numele de "SerGAY")care este defapt auto-biografia maestrului-cioban gasim aspecte clare ca acesta era un "wannabe rastaman" deoarece isi purta sub caciula imensa de lana pe langa kilograme de nisip si alge uscate din Vama Veche si niste "serpi de par asemeni Medusei grecilor" dupa cum afirma mirobolantul istoric ultranational orb Pleoshnitza Onanis (pseudonimul lui Marian Dartza) in "Vizini obiective asupra hair-style-ului din Romania Rectala".
Maestrul-cioban,mare intelept dealtfel, insista asupra detaliilor de nunta si prin precizarea "Pe-o gura de rai" doreste ca mamei sale sa ii fie sugerata nunta ca fiind cea mai costisitoare din istoria lumii deoarece descrie ca a avut invitati de seama-"C-am avut nuntaşi
Brazi şi paltinaşi"(referire clara la Brad Pitt si familia lui numeroasa), deasemenea cantaretii de seama invitati "Paseri, lăutari"-referire clara la Akon a.k.a Florin Salam(u can check it on google translate RO-EN),la Vali Storm si desigur pulrii talentatul Julio Fernando de la 'Sebes. Desi pentru lautari este folosita forma deraiata a cuvantului pasare si anume "paseri", in penultimul vers "Păserele mii", in limbajul jargonlier prin analogie cu lautari face referire la o expresie foarte cunoscuta pe plan mioritic si anume:"fara numar fara numar",expresie folosita numai de acesti "passeri" in vederea dobandirii de pomeni banesti din aur sau platina,eventual plastic,file de CEC,bonuri de masa/cadou sau eventual greutatea lor in fier vechi sau cazane de cupru inutilizabile, si chiar capace de canal.

Prin ultimul vers "Si stele faclii" se refera la Refugiu Diana din Muntii Pietrii Craiului, hotel faimos deoarece este unic in lume avand 1000 de stele sau mai mult,aceste elemente ale luxului exurbitant putand fi observate cu ochiul liber vara prin barnele fictive ale tavanului. Despre locatia unde pleaca in luna de miere sau daca si-a pus sa atarne conserve la limuzina cu 2 cai putere maxim 6, maestrul uita s-o initieze pe mioara ,motiv pentru care imi permit sa afirm ca el a dorit ca un ultim exercitiu pentru Dolo,exercitiul cu nr 70 (numar descoperit dupa studiul "Productia in masa de negri mititei la Hindusi"- manuscris al maestrului care nu a ajuns a fi redactat decat pana la exercitiul 154 ) sa faca un exercitiu de creativitate.
Asadar, tinand cont de cerintele exagerate pe care maestrul-cioban la are de la o oaie, si anume de a tine minte dupa 3 zile de greva foamei aceste detalii si scopul de a-i mintii mama, fac din acesta un fiu nerusinat fata de fii lumii si un caracter nudist.

si o melodie pe subiect ;))
http://www.youtube.com/watch?v=YsSxKRGmCiQ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu